Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

onsdag 6 mars 2013

Bra start!

Nu är jag igång igen. Äntligen! Ibland får jag ett ryck och gör förändringar både i maten och i träningsschemat. Just nu är jag mitt i ett sådant ryck. Det jobbiga med ryck är att man oftast börjar svacka efter några dagar och sen helt plötsligt är man tillbaka i sina gamla vanor igen. För mig sker det oftast när jag jobbar flera dagar i rad. Halvt omöjligt att inte stoppa i sig lite skit när alla hamburgare ligger rakt framför näsan på en.
Men nu ska jag kämpa! Stå emot! Så jävla svårt är det inte.

Både i måndags och igår var jag och hundarna ute på längre promenader. Jag brukar ha min musik på och då kan jag gå hur långt som helst. Jag tycker det är så tråkigt att vara ute och gå ensam så har jag inte musiken med mig då vänder jag och går hem ganska snabbt.
Sen har jag och Frida varit och gymmat 2 dar i rad nu. Jimmy var även med igår. Jag gjorde massa situps i måndags som jag fortfarande har träningsvärk pga.

Det känns som jag fått en bra start. Hoppas bara den håller i sig längre än bara några dagar.


2 kommentarer: