Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

måndag 4 mars 2013

Måndag


Måndag igen. För normala människor betyder måndag att man återgår till jobbet men inte för mig. För mig är det ÄNTLIGEN EN LEDIG DAG som gäller på måndagar. Och idag har varit en mycket bra dag.

Först var jag och hundarna ute på en 64 minuter lång promenad. Skridskor är att föredra i dessa tider. Fi fasen va halt det är. Till och med för en gammal norrlänning som jag. När man är ute och går känns det precis som när man går på golvet på jobbet. Snorhalt!

Jag var och jagade nya Koss-lurar idag igen. Varken Media Markt eller Elgiganten hade mina lurar tyvärr. På MM skulle dom dock få in dom snart så jag får väl hänga där tills dom kommer. Hittade dock Tassimo kaffe på extra pris på MM. 29:- istället för 59:-. Mycket bra pris! Ångrar ibland att jag gav Jimpan en sån där tassimo kapsel espressomaskin i julklapp för kaffet är snordyrt till den. Men men vad gör man inte för sin älskade.

Jag och Frida var iväg en sväng till Friskis Ultuna och tränade. Det var ett tag sen sist för jag har varit förkyld sen bröt jag tån men nu jäklars är jag igång igen. Det känns bra.

Nu blire duschen sen ska jag sova med Harry Potter.

Cyaz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar