Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

fredag 1 mars 2013

Fredag

Naima ser ju jävligt smart ut i sina fladdermusöron.

Hejsan hejsan!

Denna dag startade onödigt tidigt. Kl 05:45 ringde klockan och det kändes som en "slap in the face" att kravla sig ur sängen vid den tiden.
07:00 var jag på jobbet för att genomföra den bästa inventeringen någonsin. Och det var precis det jag gjorde. Den bästa inventeringen någonsin. På Max inventerar man den 1:a varje månad och idag fick jag äran att hjälpa till med det.

När det var gjort åkte jag till Media Markt för att kolla på en ny ipod. Juste... jag har ju inte berättat ipod historien. Då backar vi tillbaka.

I tisdags lyckades jag glömma min älskade ipod och mina nya Koss-lurar på strykbrädan på jobbet. Detta kom jag på dagen efter då jag letade efter den här hemma. Jag ringde jobbet men då syntes den inte till. Torsdag åkte jag till jobbet själv och letade men det fanns inga spår efter min älskade musik. En irriterad Elin åker hem igen och skriver till alla på jobbet om händelsen i hopp om att någon ska veta något om någonting. Men icket.
Idag letade jag också på både uppenbara, bra, dåliga, knäppa och idiotiska ställen men den var fortfarande borta. Lite senare ringer min chef och berättar att ipoden är funnen. HURRA!
MEN!!! Lurarna var bortkopplade och syntes inte till. Jag drog den enkla slutsatsen att någon jävel på jobbet har stulit dom. Och den jäveln ska passa sig för att drälla in på jobbet med mina lurar i öronen för jag kommer inte vara nådig.

Nu går vi tillbaka.
Jag åkte till Media Markt innan ipoden var funnen och jag kollade på både ny ipod och nya Koss-lurar. Men båda var slut. Jippie. Så jag köpte Supernatural säsong 7 istället.

Väl hemma så fick jag beskedet om min älskade ipod så jag tog med mig hundarna och gick en rask men hal promenad till jobbet för att hämta min lilla silverälskling. Det tog 45 minuter att gå till jobbet sen pausade vi med lite fika (se bilden) sen gick vi en krokig väg hem som tog 55 minuter. Så sammanlagt gick vi omkring i 100 minuter. Mycket bra jobbat! 100 minuter promenad i normal takt är 523 förbrända kalorier enligt min shape up app. Det är typ en bigmac. Woop woop!

Nu ligger hundarna och snarkar och jag ska gå och kolla på supernatural.
Tack för idag!

Cyaz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar