Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

onsdag 27 mars 2013

Lydnadsträning med Payne uppf

Payne som liten valp.
Jaha då har vi varit på årets första öppna lydnadsträning på UBK. Jag hade bara med mig Payne eftersom han fått minst träning nu när Naima varit själv på alla utställningar och på agilitykursen. Att träna med Payne gick väl ungefär som förväntat. En ung och odräglig hane som inte tränat på några månader är bland det bästa som finns.

Vi tränade på följande övningar:
  • Få kontakt överhuvud taget.
  • Koncentrera sig i minst 3 sekunder.
  • Vara tyst.
  • Sluta dra i kopplet.
  • Vara nära en annan hund utan att få fnatt.
Riktigt bra start på året om ni frågar mig. Lydnadstävlingarna känns närmare än någonsin. Skämt åsido så var det nått sånt här jag hade förväntat mig av min lilla ungkarl. Det kan i alla fall inte gå sämre så nu ska vi öva lite hemma så får vi se om herrn kan göra någonting lite mer avancerat nästa vecka. Som t.ex. en lydnadsövning för vuxna hundar?

Min lilla grodprins. Trots att han är så tokig så älskar jag honom mer än allt annat i världen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar