Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

söndag 17 mars 2013

Update


Hej alla glada.

Just nu sitter jag hemma och har precis gått in i ett nytt förkylningsmoln och det gör mig lika förbannad som alltid när jag är sjuk. Jag har inte tid att vara sjuk så min kropp kan ju sluta dumma sig!
Men jag är inte döende så då kan jag ju blogga eller nått.

I veckan satte Jimmy in en ny hårddisk på min kära dator eftersom jag bara kunde installera WoW sen var gamla hårddisken full. Vilket suger prutt. Men när man då satt in en ny så försvinner så klart allt så nu har jag ett litet installations maraton här hemma. Det är fruktansvärt tråkigt men jag är ändå glad för jag kommer ha plats med alla mina spel. Woop woop!
Jag har installerat WoW och nu håller jag på med Zoo Tycoon. Sen är det typ 5 spel kvar.

Hundutställningen förra söndagen gick inte jätte bra. Naima var inte alls sugen på att springa i ringen och domaren gav henne ganska många nedslag på just rörelser vilket även var något han premierade så den gången var det inte våran bästaste. Naima fick Very Good men med en i övrigt bra kritik. Måste hitta något sätt som motiverar henne att springa även när det är inomhus.
Nästa utställning är 31 mars och den är också inomhus så vi får leta efter nått som ger henne lite raketfart i rumpan tills dess.

Torsdag och fredag var jag hemma hos Mikaela och pluggade och vi pluggade faktiskt för en gångs skull. Det kändes helt fantastiskt för det finns ju ändå 14 små söta valpar hemma hos henne som är ruskigt svåra att motstå. 2 av inlämningsuppgifterna hann jag skicka in och det kändes jävligt bra måste jag säga! Just nu vill jag bara spy på den där jäkla utbildningen men jag ska kämpa och bli klar med den sen söker jag in på något annat till hösten.

Och i måndags var det agilitykurs och vi tränade lite på hoppkombinationer och slalom. Båda två är min och Naimas svaga sidor. Men vi ska lära oss!

Ja, det är väl lite vad som har hänt sen jag blogga sist. Inte så mycket och kanske inte så intressant men det är ju typ så mitt liv ser ut. *smile*

Cyaz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar