Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

onsdag 5 maj 2010

Cykeltur i solen

Jag och Charlie har varit ute och cyklat idag. Vi cyklade längs vägen bort till Disa gården sen cyklade vi längs Röbo spåret. Solen sken men det var inte speciellt varmt. Charlie var jätte pigg trots igår och sprang som en galning. Jag däremot hade jätte ont i benen sen igår och kunde knappt röra mig men det fick gå ändå. Vi mötte två äldre damer som var ute och gick med sin Puli som stannade och hälsade. Dom sa att dom aldrig sett mig förut trots att dom går samma runda varje förmiddag. Jag förklarade att jag och Charlie oftast är där efter lunchtid eftersom jag jobbar sent så då skulle dom börja gå då också. Haha. Charlie vart helt galen i deras hund och hoppade och slängde sig i kopplet och selen för att få leka. Han har bivit så energisk. Efter den mysiga pratstunden cyklade vi hem igen. Jag älskar att vara ute med hunden när man träffar folk som vill stanna och prata och ev låta hundarna hälsa. Charlie blir lycklig och jag blir lycklig. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar