Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

måndag 31 maj 2010

Sex and the City 2


Åh underbara älskade film! Jag och Emma köpte biljetter och såg SATC2 på Spegeln igår.
Jordi om du läser det här så går jag gärna igen och ser den med dig!
Vi gick på den tidiga föreställningen och det var inte så mycket folk. Innan filmen åt vi lunch och sprang omkring lite på stan och tittade på kläder.
Sen var det filmdags och jag satt som klistrad och kände hur alla känslor svallade som gud vet vad. Jag var verkligen ett med filmen. Man kände sig som den femte i gänget som stod fånigt på sidan och tittade på utan att säga nått. Jag hade blanka ögon konstant också. Både av lycka och när det var sorgligt. Hela filmen är bara helt underbar. Dom kritiker som sagt att den är dålig borde söka nytt jobb på Samhall för den här filmen var helt underbar. Jag har aldrig varit värsta Satc fanet men nu vill jag inte se nått annat. Måste köpa hela den här skolådan med alla säsonger osv. Och den här filmen kommer ABSOLUT hamna i min filmhylla.
Håller dock med Emma att Carrie är en jävla skitstövel! Ego.com.
Men jag älskade filmen!

4 kommentarer:

  1. Alltså, det som de flesta kritiker (och jag) stör sig på är att filmerna och serien inte har något med varandra att göra. Det är samma karaktärer, men känslan finns inte kvar. Det är som att jämföra Harry Potter och Sagan om ringen. Karaktärerna är där (Harry - Frodo, Hermione och Ron - Sam, Dumbledore - Gandalf, Voldemort - Han den onda jäveln) men det är ändå inte samma.
    Den hade nog varit bättre om jag inte hade sett serien och alltså inte insett hur mycket de har slaktat den.
    Jag som är en SATC-nörd kommer inte köpa vare sig första eller andra filmen.

    SvaraRadera
  2. Jag känner igen dom. Man får ju tänka på att dom pratar mycket om utveckling i andra filmen och det känner jag verkligen att dom har lyckats med men jag känner ändå igen karaktärerna. Carrie är fortfarande en ego bitch, Charlotte är fortfarande känslosam och tänker på familjen, Miranda var en surmupp i början och Samantha kommer alltid vara Samantha men dom måste ju ändras eftersom dom är äldre nu.

    SvaraRadera
  3. Jomen det är inte det som har ändrats. Karaktärerna är kvar, som sagt, men det är KÄNSLAN som är borta. Helt plötsligt är de helt beroende av märkeskläder tex, medan kläderna i serien uttrycker något och handlar mer om vad de uttrycker än vilket märke det är.

    SvaraRadera
  4. Jag har också sett den, jag gilla den jätte mycket :)
    Bajs på kriterna dom kan ju ingenting! haha

    SvaraRadera