Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

onsdag 19 maj 2010

Pre Team 20

Igår var det äntligen dags för Pre Team 20 "kursen" i Stockholm. Jag gick upp 06.15 och duschade snabbt sen åkte jag in till stan och tog tåget till sthlm. Väl där fick jag stå i en underbar taxikö i 15 minuter sen åkte jag till FK's utbildningscenter och letade upp Maxskolan.
Vi var 10 stycken som var där. 5 från Växjö 4 från Norrköping åsså lilla jag. Dom var från samma resturanger så alla kände varandra.
Vi höll på från 9.00 till halv 18 ungefär. Det var super intressant och roligt. Jonas som höll i utbildningen är riktigt duktig på att få folk att bli engagerade även om det kan vara en mindre rolig grej han lär ut. Tiden gick super fort för att det var så bra! Vi gjorde lite övningar och pratade om vad som krävs av en resturangchef osv osv. Jag var super pepp när vi var klara! Ska börja skriva min ansökan ikväll efter bion.
INGET KAN STOPPA MIG!
Tjejerna och killarna från dom andra resturangerna var jätte trevliga och vi hade kul. Speciellt under lunchen då Jonas skulle berätta vad som är en sport och vad som inte räknas som en sport. Jag tror vi kom fram till 4-5 sporter. Fotboll, Hockey, Handboll, Brottning och Terrorist.
Så det som står på tur nu är Maxskolan steg 1 och 2 och ansökan till Team 20. Förhoppningsvis blir jag antagen redan i höst. Annars är det bara att söka igen. Jag vet ju vad jag vill!
Måste även ge ett litet tack till min RC John som lät mig åka! Tack =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar