Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

måndag 3 maj 2010

Middag hos svärmor

Igår efter Gävle resan så hann vi vara hemma 2 timmar sen var det dags att åka in till stan för en mys-middag och eva-lena och jerry. Sanna hade skrivit raklett på FB så jag gissar att det var det vi åt. För er som sitter och tänker på haklappar och rakblad så har man en liten grill framför sig och sedan massa olika saker på bordet att laga. Korv, kött, köttbullar, räkor, flera olika ostar, grönsaker och massa god sås. Så tar man det man vill ha och lägger det på grillen och grillar lite. Hur kul som helst. Det fanns även några små spadar som man kunde smälta ost eller värma grönsaker och räkor på. Sen serverades det man ville grilla med potatisgratäng. Underbart gott. Jag åt tills maten var upp i halsen. Och det var jätte roligt. Hoppas vi gör sådant någon fler gång. Skulle vilja ha en egen sån grill!
Charlie fick följa med och han sprang under Eva-Lenas stol och fiskade lite mat och försökte charma deras katter. Katterna är lite svåra. Han får inte komma närmare än 2 meter men inte längre bort heller. Charlie är iallafall duktig och förstår när han är oönskad och tar det lite lugnt.
Efter middan blev det glass och lite TV sen åkte vi hem kring 8 för Jimmy skulle spela dator. Jag orkade vara uppe 2 timmar sen gick jag och la mig och kollade på TV4 Play. Skit bra grej som jag upptäckte igår. Haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar