Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

söndag 2 maj 2010

Hundutställning Gävle

Idag bar det av till Gävle för våran första efterlängtade utomhusutställning. Klockan 06.15 började min klocka skrika och då var jag lagomt trött. Hade sovit typ 3 timmar eller nått men det fick gå ändå. Tog en promenad med Charlie för att piggna till och sen packade jag alla våra grejer. Hussen följde med idag så han fick köra fina bilen till Gävle.
När vi kom dit tjorvade vi lite innan vi fick en parkeringsplats men sen tillslut kunde vi packa ur bilen och leta upp vårat gäng. Mikaela, Catta, Lotta och Tanja var redan där och skulle precis blåsa upp campingen. Mikaela hade ett gigantiskt tält med sig som vi bökade upp och ställde in burarna så hundarna fick ligga i skuggan. Tyvärr var vi en man och hund kort då Baloos (Charlies brorsa) ägare ringde och sjukanmälde sig imorse. Så det blev ingen avels och uppfödarklass. Det var riktigt trist för jag hade sett fram emot dom klasserna också.
Vi började fluffa hundar tidigt så alla var så gott som klara långt innan långhåriga collie klassen började. Men sen när det väl drog igång var vi alla jätte taggade! Alla utom Elvis som var lite muppig och helst ville åka hem till sin borg och sova.
Först in i ringen var Tanja och Astrid som vann valpklassen. Woopie!
Efter valparna var det dags för Charlie och Chance att visa upp sig i unghundsklassen. Charlie skulle gå först och det brukar vara jobbigt utomhus men idag var det inga problem. Han sprang jättebra och jag var super nöjd med hela våran prestation i ringen. Chance och den andra hanen fick varsitt CK och Charlie var jätte jätte nära att få det han med men vi fick en etta och ett hp istället. Matte var jätte glad!
Pappa Elvis fick en etta och sen fick ALLA tjejerna CK och tävlade i bästa tikklassen så då fick alla hoppa in och springa och jag fick vara fotograf. Det var jätte roligt att det gick så bra för oss alla. Jag är super nöjd!
Här kommer lite bilder som jag och Jimmy knäppte.



Charlie står på bordet och blir borstad och klippt av Mikaela.


Chance sitter och väntar på sin tur att visa upp sig.


Jag försökte muntra upp Elvis lite och träna på "söta öron"


Jag och Charlie.


En godis kanske?


Så här såg våran camping ut.


En glad hund.


Här är vi inne i ringen. Jag och Charlie står längst till vänster.


Springa och visa upp sig för domaren.


Våran domare var från England.
Här kollar han Charlies tänder.


Klämma lite på kroppen. Charlie tycker det är helt okej.


Uppställd.


Lotta och Chance är ute och travar.


Unghundshanarna.


Kira och jag sällskapade när Catta sprang med Elvis och Mickis fluffade Fia.


Catta och Elvis ute och springer.


Lilla Fia som fick sitt första CK. Hon var nära att bli bästa tik också men slutade på en andra plats.


Catta och Kira visar upp sig för domaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar