Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

torsdag 27 maj 2010

Torsdag

Idag fick jag kliva upp för att gå på assistent möte på jobbet som började 09:00. Jag höll typ på somna pga sömnbrist men lyckades hålla mig vaken genom hela mötet. Vi pratade om lite allt möjligt och en del svammel också. Efter mötet godkände the big boss min ansökan till Maxskolan steg 1. Så den 23 Augusti åker jag till Stockholm igen för att gå första delen i Maxskolan. Det kommer bli underbart! Jag är så sjukt nyfiken på att lära mig mer!
Efter mötet träffade jag Emma på stan och vi åkte hem till henne. Det var första gången vi var hemma hos henne. Mysigt värre! Jag diggade deras kök!
Efter en kort visit hemma hos Emma och Sebbe åkte vi och hämtade Jimmy och käkade lunch på China River. Vart sjukt mätt! Goodie food is goodie for ya!
Efter lunchen gick vi till en garnaffär (yes!) och kikade lite. Emma har berättat att hon brukar sticka och hon håller på med värsta koftan just nu så jag ville också göra nånting. Fast nånting lättare. Typ en garnboll. Jag hittade ett mönster på en söt liten väska och köpte garn och en virknål till den. Syjunta del 1! Vi droppade Jimmy hemma och sen åkte vi till ICA MAXI och köpte snask och sen satt vi hemma hos Emma och stickade/virkade. Vi såg Avatar på blue-ray samtidigt. Sjukt bra bild. Jag måste ha en blue-ray!
Det vart alltså en heldag med min Emmsis och det gillar vi! Hade jätte kul och jätte mysigt även om vi stundtals höll på somna. Speciellt jag.
Nu är jag hemma och ska surfa lite sen sova. Mycket att göra imorgon!

Cyaz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar