Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

söndag 30 maj 2010

Hundutställning i Österbybruk


Jag skrev ett inlägg tidigare om morgonens förberedelser så det här blir väl del 2.
Hämtade Emma och sprang in på Ica snabbt innan vi åkte ut till Österbybruk. Det var inte alls långt att åka däremot regnade det hela vägen. Det är inte roligt att vara på en utomhus utställning när det regnar.
Vi skulle till ring 16 och lyckades så klart gå åt fel håll så vi gick runt hela utställningsområdet innan vi kom fram till nummer 16. Dom hade placerat ringarna jävligt klantigt tyckte jag.
När vi väl kom fram till rätt ring började vi kika efter vårat sällskap. Catta och Lotta syntes ingenstans däremot hittade vi Tanja som stod och gömde sig i sitt tält. Vi kånkade våra grejer dit och sen delade vi tält hela gänget. 5 pers och 5 hundar.
Hur det gick med själva utställandet och bedömningen tänker jag bara skriva kort om. Jävla mupp domare! För det första var alla hundar rädda för honom. När han kom klampandes och ville klämma på dom som backade dom flesta och en del flydde till och med. Så det var nått allvarligt fel på den karln. Sen gav han min underbart vackra Charlie en trea. WHAT?! En trea!!! Hur i helvete kan min hund få en trea? Han var verkligen ingen collie domare. Han var en sur gammal norsk! På bedömningen skrev han att Charlie hade störig svans (han håller den högt när han är runt andra hundar vilket alla normala hanar gör för det är hundspråk) och han hade ullig päls. Shit asså tog jag mitt får istället för Charlie imorse? Sen var han knappt medelstor (vi tävlar i unghundsklass så dom är inte fullvuxna) och han var inte fult utvecklad i kroppen (åter igen, UNGHUND) så Charlie fick en trea sen var det klart för idag. Den rosetten hade jag inte ens tagit emot om jag så fått betalt för den.
Sen gav han underbara Chance en trea också. Tjejerna fick ettor och Tanjas ena tik fick vara med och tävla om bästa tik. Så det var kul men jag var så arg över Charlies trea att jag ville klappa till honom. Okej att vi har fått tvåor ibland men treor ger man till super fula hundar. Och min kille är faktiskt vacker!
När våra hundar var klara så packade vi ihop och åkte hem.
Jag köpte en ny mysfilt åt Charlie som han sov på när vi kom hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar