Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

tisdag 4 maj 2010

Date Night


Jag och Emma var på bio ikväll och såg Date Night eller En Galen Natt som den heter på svenska.
Filmen handlar om ett tråkigt gift par från New Jersey som försöker hotta upp livet för en kväll och hamnar i knipa. En gång i veckan vill dom ha en så kallad Date Night som är en kväll dom bara ägnar med varandra. Oftast är det en tråkig kväll på samma resturang med samma käk på tallriken. Men då en kväll så vill dom prova nånting nytt. Dom åker till City för att äta på en av dom mest populära resturangerna men dom vet inte om att man bör boka bord en månad i förväg. Detta fantastiska par snor då någon annans reservation och det är då dom hamnar i knipa. Dom som egentligen ägde den reservationen är brottslingar och polisen är dom på spåren. Så nu tror alla att Steve och Tina är brottslingar. 
Paret bestämmer sig för att försöka lösa gåtan så att dom kan gå tillbaka till sitt normala tråkiga liv. Det blir lite snurrigt och ganska pinsamt på vägen men dom lyckas tillslut. 
Eftersom Steve Carell är med i filmen är den riktigt rolig. Han är så sjukt bra! Tina Fey passar faktiskt väldigt bra som hans fru också. Hon är inte fullt lika rolig utan lite mer vanlig. En typisk gift kvinna i 40 års åldern. 
Den är helt klart sevärd och kommer förmodligen hamna i min DVD hylla så småningom.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar