Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

lördag 1 maj 2010

Valborg

Uppsalas största dag på hela året är Valborg och det var ju då igår. Jag, Jimmy och Charlie tog bussen ner på stan för att titta lite på folk. Charlie fick följa med för lite miljöträning och det vart det verkligen. Tyvärr missade vi när alla självmordsbenägna åkte nerför ån men det fanns massa annat kvar. Vi tog bussen ner och det gick jätte bra även om det var lite läskigt. Sen köpte vi matsäck på Subway och sen satte vi oss på en brygga längs ån och käkade. Efter det trängde vi oss in i Ekonomikumparken för att se när Sound Scenario spelade. En kille från jobbet plinkar lite på guran i det bandet så man måste ju vara där och stötta! Charlie var jätte lugn och inte alls nervig när vi var i parken även om 99% av alla som var där var super fulla studenter. Det var som att gå in i zombieland. Och alla skulle så klart klappa "Lassie", men jag sa nej till varenda en för Charlie har absolut inget behov av att bli klappad av främlingar. Visst om det kommer fram ett litet barn och vill hälsa då är det okej men vuxna människor får faktiskt hålla fingrarna i styr.
Vi stannade inte länge i parken utan gick tillbaka in mot stan och satte oss vid ån igen för att vänta på Marc, Sole och Tindra. Dom kom ner på stan och åt glass med oss. Det var jätte mysigt och bra väder fram till vi tänkte åka hem då det började blåsa kallt.
Det mysigaste under hela dagen var nog när vi gick från parken och stannade till vid universitetet. Där stod alla pensionärer med sina studentmössor på och lyssnade till en manskör. Det var riktigt mysigt. Det är så synd att sista april numera förknippas med sjukt mycket alkohol från morgon till nästa morgon. Varför är det inte som förr då man hade en mysig dag med sina nära och kära och gick ut och dansade på kvällen? Varför ska man supa så mycket att man inte kommer ihåg den här dagen? Jag vill aldrig mer fira sista april i ekonomikumparken bland alla drägg. Jag kommer gå dit dom äldre generationerna går och mysa med det som faktiskt är tradition. Levande musik, orkestrar, körer osv.
Sprit är inte nödvändigt. Ta ett glas champange, ät några jordgubbar och ha lite mysigt med dom du tycker om. Dansa på kvällen när man inte skrämmer alla stackars barn som trängs bland alla fylltrattar. Jag känner hur min nykterisk-gen pumpar varje gång jag ser alla onyktra ungdomar som verkligen betér sig som skit!
Nog om det!
Efter 4 ½ timme på stan åkte vi hem och spelade lite dator sen var det dags att jobba. Vi sålde jätte mycket och det kom folk non stop hela kvällen. Skit roligt! Det är så det ska vara! Ju mer att göra desto bättre. Vi var lagomt trötta när vi hade stängt dock.
Efter stängning åkte jag och Emma till donkan och fikade lite och fick sällskap av en knasig stockholmare som gått vilse. Fulla jävla människa....jaa se hur det gick när man drack lite för mycket. Han ville att vi skulle skjutsa honom men fuck no att jag hade låtit honom åka i nån av våra snygga volvosar!
När jag änstligen kom hem somnade jag på en gång och sov till 17.30.
Det var min Valborg det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar