Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

söndag 16 maj 2010

The Update

Jaha nu ska jag göra världens längsta blog inlägg. Har varit riktigt lat och inte orkat skriva nånting på länge och det är för att jag haft så mycket att skriva om. Mhm...men nu kommer skiten så har vi gjort bort det här.

Det första jag inte orkade skriva om var när jag hälsade på Charlies nya syskon. För fem veckor sen fick han 5 nya syskon som har samma mamma och pappa som honom. Det vart 3 killar och 2 tjejer. Jag åkte ut till Sävja för att hälsa på dom små liven och tanken var även att dom skulle få komma ut för första gången den dagen men vädret var inte riktigt med oss.
Charlie fick åka med och på vägen dit köpte jag två underbara lyxshake från jobbet som jag och Mikaela mumsade på och tittade lite på TV.
Sen satt vi och gosade med valparna och jag knäppte massa kort på dom. Dom bilderna är dock på andra datorn men jag kan lägga upp dom en annan gång. Laptopen är så seeeeg!
Det var iallafall jätte mysigt även om vi inte var ute men dom är lika söta inomhus kan jag lova. Och självklart blev jag sugen på att ta hem alla 5 men jag lyckades hålla fingrarna i styr. Vart påmind om att dom kissar och bajsar överallt.

Den här bilden är från Mikaelas hemsida.

Nästa grej som jag underligt nog inte orkade skriva om var THE DAY of Gaga! Jag kan knappt fatta att jag inte skrivit om förra helgen men jag tror att det var en för stor upplevelse för min stackars norrländska hjärna och tog sin tid att bearbeta. Hela den dagen var iallafall underbar!

Allt började med en härlig morgon, eller nej det var mulet och tråkigt ute men det kunde inte stoppa mig. Jag spenderade förmiddan med att ta ut Charlie, duscha och sedan göra mig iordning. Jimmy skjutsade mig till station och vi plockade upp Jennifer på vägen. Sen åkte vi till Stockholm där vi mötte Jordi, Savve och en tjej som jag inte vågar försöka stava namnet på för jag kommer göra bort mig men hon var lika underbar som dom andra. Alla fem är maxare eller fd maxare så lite hade vi gemensamt.
Vi mötte även Patrik som var på konserten dagen innan och visade lite bilder och berättade om allt galet han gjort. Jag vart som ett litet barn så det slutade med att jag tvingade Jordi att följa med mig och Patrik till hotellet där Gaga bodde och typ stå och vänta på henne vid dörren. Jag har hört talas om folk som gör det men jag har aldrig provat själv. Självklart började det spöregna vilket sänkte mood-nivån en aning men när vi var framme vid Grand Hotel så gick mitt hjärta i 190.
Tyvärr hann vi inte fånga nån Gaga i dörren MEN vi såg henne åka ifrån hotellet i en av sina svarta fina bilar och vi jagade henne längs gatan en bit innan vi gav upp. Gnäll-Jordi som tjatat om att hon ville gå därifrån i en timme blev galnast och hennes mood-nivå sköts upp i taket.
Efter våran Gaga-jakt gick vi till donken och åt hederlig skräpmat. Jennifer och dom andra brudarna åt på nån lyxresturang men det hade jag absolut inte råd med. Måste ju köpa t-shirts o grejer!
Vi tog tunnelbanan till Globen och gick för att köpa en biljett till Patrik sen stod vi i kö i regnet rätt länge innan vi fick gå in. Väl inne köpte jag en t-shirt SOM JAG ÄLSKAR och sen gick vi till våra platser.
THE MOOD WAS ON!
Jag och Jordi satt tillsammans på sektion A8 och Jennifer och brudarna hade platser på A15. Båda sektionerna hade sina fördelar. Vi var närmare scen men dom satt rakt framför och såg själva showen lite bättre än oss.
Förbandet var Semi Precious Weapons. 4 ad/hd pojkar i trikåer som sjöng helkonstiga låtar och porrade sig och svor o drack och jaaa....lite underliga var dom. Vi satt mest bara och skrattade åt hur wierd sångaren var och när han pratade om Gaga så skrek alla. När dom äntligen svammlat klart på scen var det en kort paus innan miss Lady Gaga intog scen.

Showen var helt fantastisk! Hon sjöng alla låtar och dansade och pratade med publiken under hela konserten. Jag älskar henne mer nu än jag gjorde innan konserten. <3
Hon pratade mycket om att alla ska vara sig själva och skita i vad andra tycker. Det har jag börjat tänka på mer och mer varje dag.
Allt som allt var det helt underbart att se henne live och jag skulle göra det igen för 10.000 kronor! Jag filmade lite och knäppte bilder men det kommer senare det också.

Efter konserten har det inte hänt så mycket. Jag har jobbat en hel del och en del dagar har varit kämpiga. Jag, Jennifer och Therese stände tillsammans två dagar i rad och dom två dagarna fick vi verkligen kämpa. Det var under kristi himmelsfärd. Men vi överlevde och nu har vi vilat upp oss. Eller iallafall jag.

Det är lite av vad som har hänt senaste 2 veckorna. Valpar, Gaga och jobb. Woop Woop.
Ska försöka vara lite bättre på att uppdatera nu.

Cyaz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar