Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

tisdag 25 maj 2010

Måndag

Igår var jag och Charlie ute och cyklade. Vi cyklade till Willys och gick in på Arken Zoo. När vi var på väg in i butiken så gick vi förbi en bil som stod parkerad utanför ingången och i bilen satt en gubbe som kastade sig ur bilen när han såg oss och öppnade bakdörren och ut kom 2 hundar. Det var 2 smällfeta shetland sheepdog tikar och dom var snälla och lydiga men jag blev ändå irriterad. Man kan ju inte ta för givet att det inte händer nånting när det är en hund man aldrig träffat. Alla hundar klickar inte och det spelar ingen roll vilken ras man har. Nu var det inga problem men det är fortfarande väldigt irriterande.
Sen gick vi iallafall in i butiken och tittade lite på borstar men dom hade inte den jag ville ha. Vi köpte lite hundgodis och sen sprang jag in på Willys och köpte lite bröd och sånt.
Sen blev det jobb så klart. 17-00 skulle jag jobba men eftersom folk fick lön inatt så kom det världens rush klockan 1 sekund över 12 så jag var kvar en timme. Sen åkte jag hem och slocknade på sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar