Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

onsdag 26 maj 2010

Tisdag

The-day-after-blogging.
Igår sov jag till typ klockan 12 sen ringde Fifi och ville fika. Jag hoppade i duschen och sen åkte jag till IKEA för att träffa henne. Min älsklings Fifi! Jag har saknat henne sjukt mycket. Jag käkade lunch och hon drack en kaffe och så babblade vi om "senaste nytt" i livet. Men det tänker jag inte avslöja här.
Jätte trevligt att träffa henne igen! Måste verkligen göra det oftare.
Efter fikan åkte jag hem och spelade BFBC2 med Jimmy. Jag ägde alla som vanligt ;) höhö!
Klockan 5 åkte jag och hämtade Emma och vi åkte förbi jobbet för att hämta kläder och sedan vidare till Uppsala 2. (Den resturangen vid IKEA) Dom skulle ha personalmöte och behövde låna in personal och jag tackade dumt nog ja. Usch va hemskt det var i början och i slutet. När vi kom in var det totalt kaos och dom som stod i köket ville bara att vi skulle hoppa in så dom kunde gå på en gång. Whaaat? Det var typ 50 gäster inne och 100 bilar i driven och jag fattade ingenting. Men så är det alltid när det kommer personal från en annan resturang och ska jobba hos nån annan. Tyvärr är det även väldigt dåliga överlämningar varje gång också. Både för att man inte hinner fixa allt och även för att folk inte orkar bry sig. Igår hade det varit sjukt mycket att göra så jag skyller på det.
Aja jag och Emma hoppade in i kaoset och försökte göra nånting vettigt. Först verkade allt hopplöst och jag ville bara lägga mig och gråta. Sen efter typ 2 timmar började det lugna ner sig och då kunde man äntligen andas trodde jag men då började personalen tjata om att dom skulle sluta osv osv. Va fan ni får ställa upp lite när det har varit röv-mycket. Ja då gjorde dom det ^^ hihi. Men sen slutade alla allt eftersom och tillslut var det bara jag och Emma kvar. Det var jätte lugnt och skönt sista timmen. Sen när vi hade stängt satte vi oss och käkade innan vi började stänga. Och det var då det vart skitjobbigt igen. Jag skulle ju göra pappersarbetet och det var 9 kassor att göra och alla hade inte sina detaljer och flera hade diff på över 100 spänn och jag sprang runt och letade efter allt och höll på bli allmänt tokig. Men jag ville ändå göra allting ordentligt. Och det tog sin tid. Resturangen stänger 00.00. Jag och Emma satte oss i bilen 03.28! Hahaha! Men kom ihåg att vi åt i typ en timme också. Det var sjukt sjukt sjukt. Men lärorikt.
Sen skjutsade jag hem gummsi-Emmsis och åkte hem själv och slocknade på sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar