Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

lördag 6 februari 2010

Cykeltur

Nu har jag och Charlie varit ute i en timme med cykeln. Vi cyklade först till Willys och sedan över till UTK och ishallarna. På utomhusplanen pågick en bandymatch mellan två yngre lag som vi stannade och tittade på lite. Miljö Träning. Dom skrek och gasta och åkte hit o dit och domarn blåste i pipan osv. Sen gjorde nån mål och alla tjoade. Charlie kröp inte ihop och börja flåsa utan han satt brevid mig och tittade lugnt på matchen. Duktig hund.
Sen cyklade vi genom skogen vid Heidenstams Torg och där mötte vi min gamla stallkompis Linnea. Sen kom en äldre herre gåendes med en Rottweiler som drog i kopplet. Han stannade vid oss och hundarna fick hälsa. Hans hund hette Rocco och var 8 år gammal och brukade aldrig gå fram till hanhundar men han drog som en dåre för att få komma fram till Charlie och hälsa och svansen gick som en vindrutetorkare. Dom hälsade länge på varandra och blev bra kompisar. Tyvärr vart det inge bus för Rocco hade slitit av sitt ena korsband och skulle opereras snart.
Efter den trevliga pratstunden cyklade vi vidare hem i lugn takt. Och det första charlie gör när vi kommer hem är att springa och hämta sin nya fina boll och börja leka. Jäkla energihund jag har. Men jag älskar honom ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar