Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

tisdag 9 februari 2010

Hundlek i Sävja

Idag åkte jag och Charlie ut till Sävja för att hälsa på Linnea och Lego. Lego och Charlie träffades första gången när dom var typ 9-10 veckor gamla eller nått sånt. Lego är född exakt 7 dagar efter Charlie så dom är som två bröder. Lite olika i utseendet bara.
Vi åkte iallafall till Sävja och tog en promenad med L&L. Jag fick äran att hålla Legos koppel på vägen ner till hundhagen och jag kommer nog ha träningsvärk i en vecka tror jag. Väldigt stark hund!
När vi kom ner till hundhagen fick Lego också springa lös och dom busade som dårar och sprang omkring hela tiden. Jätte kul att se. Det tog nån minut innan Charlie vågade busa på riktigt och han visste inte riktigt hur han skulle göra men sen släppte det och han sprang runt som ett fån han me. Och det behövde han verkligen! Stackars liten som knappt har några hundkompisar.
Efter massa lek så promenerade vi tillbaka till parkeringen och då var Lego jätte lugn i kopplet. Skönt.
Nu är vi hemma och Charlie har druckit 1 liter vatten och ligger nu och sover. Sweetie pie! Älskar min hund!

Här är en liten bild från våran promenad.
Nä skojja det är en bild från våran allra första promenad tillsammans alla fyra.
Här var dom bara små fjärtar.
Glömde tyvärr kameran hemma men nästa gång ska jag fota!



4 kommentarer: