Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

lördag 6 februari 2010

Melodifestivalen 2010

Melodifestivalen börjar ikväll och det hade jag helt missat. Skönt att jag är ledig! Kollade på http://www.svt.se/ vilka som är med i år och det är som vanligt en massa skräp och nån ny artist och samma som alltid är med. Men svenska folket lyssna nu på mig innan hela den här karnevalen drar igång. Vi måste skicka ett bidrag som kan vinna. Vi måste skicka en bra låt och en bra artist. Men det räcker inte med bra låt och bra artist. Vi måste skicka något som resten av Europa också vill ha. Alltså kan vi sluta skicka gamla svenska artister som fortfarande sjunger helt okej. Kom vi nånsin nånvart med dom? NEJ! Och vet ni varför? För resten av Europa vill inte ha 40 åriga gamla tanter som står och skriker i konstiga kläder. Vi måste satsa på ungdomen! Kolla vilka som vunnit ESC senaste åren. Ungdomar ungdomar ungdomar! Fatta piken gamla tråkiga jäkla Sverige. I år skickar vi en ungdom som sjunger bra, är söt och inte konstig. Bra då var det bestämt.

Jag ska hejja på Darin och Sibel! Har inte hört era låtar men ni skulle kunna ta hem ESC. Ingen annan.

3 kommentarer:

  1. Jag tycker att vi alltid ska skicka Nanne Grönwall =)

    SvaraRadera
  2. Vi kommer aldrig vinna om vi skickar Nanne. Jag älskar henne och hennes musik är jätte mysig men hon kan inte vinna ESC hur bra låten än är.

    SvaraRadera
  3. Håller med dig om darin & sibel, ska hon vara med iår :O?

    SvaraRadera