Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

torsdag 9 december 2010

Harry Potter och dödsrelikerna del 1


I måndags var jag och min älsklings Emma på bio och såg Harry Potter. Vi är båda super fattiga men våra bioklubbskort räddade oss. Jag hade över 900 poäng och Emma hade över 1300 poäng så vi fick gratis biljetter och Emma fick gratis popcorn. Hur bra är inte det?
Vi hade kick-ass platser men tyvärr satt det högljudda jobbiga studenter brevid mig. Fattar inte att dom måste skrika när dom pratar med varandra. Och killen som satt brevid mig gjorde små ljud under hela filmen vilket var väldigt irriterande. Tur att jag hade Emma där annars hade jag åkt hem.
Filmen var iallafall riktigt bra. Dom flesta vet väl vad Harry Potter handlar om så jag behöver inte berätta mycket mer om det. Filmen är 2 ½ timme lång men den kändes inte så lång och trots att hälften av filmen utspelar sig i skogen så är den ändå väldigt fängslande. Jag längtar redan till dödsrelikerna del 2 kommer ut i sommar. The final movie! Sen blir det inge mer Harry Potter tyvärr.

2 kommentarer:

  1. Noooo! Inte visste jag att de var jobbiga :( Vi får se den igen helt enkelt! :D love love love love love!

    SvaraRadera
  2. Den sista filmen kommer nog bli riktigt bra, it's the end of an era!

    Titta på den nya trailern i full HD på http://www.bionytt.se/2011/06/harry-potter-och-dodsrelikerna-del-2-3d/

    Tack för att du är så uppdaterad!

    SvaraRadera