Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

lördag 18 december 2010

Lördag

Hej gott folk!

Idag har det varit fluffa hundar för hela slanten plus en mysig kväll med familj och vänner.
Jag och Mickis åkte med fyra hundar ut till Catta i Upplands Väsby och trimmade gärnet och pratade strunt. Det var jätte mysigt förutom att Chance blev super stressad och trodde att han skulle para Fia. Hon löpte inte ens. Knäppa hund. Tror han får nått varje gång.
Nu är iallafall alla hundar som ska med imorgon riktigt snygga och redo för att plocka hem dom största och finaste rosetterna.
Direkt efter trimmet tog jag bussen till Luthagen där nästan hela tjocka släkten samlats för att hälsa Jessica välkommen hem. Hon har varit i Thailand gode länge och är nu hemma på en liten semester för att fira jul med oss. Svärmor hade gjort världens godaste bacon och kantarell paj och super goda bullar till efterrätt. Jag ska tvinga henne att lära mig laga mat nån dag.
Nu är jag hemma och jag funderar på om jag är trött nu eller om jag blir det sen. Ska jag packa iordning allt nu eller imorgon? Ska jag spela wow eller titta på GG? Riktigt svåra beslut! Jag ska iallafall leta upp nummerlappen och sätta kameran på laddning.
Hörs imorrn!

Cyaz

1 kommentar:

  1. Okej :)
    Enso är 17 månader!
    En lite busklimp.

    Lycka till på utställningen, du åker på många eller? :)

    SvaraRadera