Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

fredag 17 december 2010

Torsdag

Igår gick jag och Mikaela en sväng på stan för att jaga röda snygga tröjor att ha på utställningen på söndag. Våran dresscode ska vara snyggt rött upptill, svart kjol, svarta strumpbyxor och snygga skor. Allt utom en snygg röd tröja var super lätt att hitta. Jag blev riktigt förbannad när vi hade gått i varenda butik och INGEN hade nånting rött överhuvudtaget. Va tusan det är snart jul och ni säljer inga röda kläder. Hur kan det komma sig att ingen klädkedja säljer nånting rött? Galningar.
Vi käkade lunch på Cupido och sen besökte vi skopunkten för att titta på fina utställningsskor. Jag hittade ett par snygga ballerina skor med lite glittrande stenar som jag köpte. Sen pratade Mickis om att hon och en kompis brukade prova super höga klackar och skratta åt varandra när dom flummade på stan så jag tänkte why not. Jag kikade runt efter ett par skor med klack som jag ev. skulle överleva att ha på mig och då såg jag ett par riktigt snygga svarta som jag skulle kunna tänka mig att köpa. Så jag provade dom och höll andan när jag reste mig upp. Men det var inte så farligt. Dom var faktiskt ganska sköna. Och jag kunde gå i dom utan att se alltför tokig ut. Inte 100% avslappnat men va fan jag har aldrig gått i högklackat längre än 1 minut.
Efter några varv i butiken och typ 500 tittar i spegeln så konstaterade jag att jag älskar skorna och jag var jävligt snygg i dom så då fanns det ingen återvändo. Dom fick följa med mig hem.
Så här såg dom ut:


SNYGGA VA?!
Herregud jag älskar dom. Nu ska jag ta med dom till jobbet så får Jennifer, Jennifer, Jelena och Emma ha en how-to-walk-in-heels lektion med mig. OMG jag börjar bli en tjej. Woop woop!
Det var iallafall en jätte mysig dag på stan med Mikaela och Greta och vi hade jätte roligt även om vi inte köpte nån röd tröja eftersom det inte excisterade en enda. Vi skildes åt vid bussen och åkte trötta hem.
Tack för en underbar dag Mickis!
Lite senare på torsdagen åkte jag till Ö&B och köpte bajspåsar, fågelmat och min absoluta favorit choklad. Belgian Seashells. Mmmm så goda!

Efter Ö&B åkte jag till jobbet för att säga hej och då skulle min älsklings Emma precis sluta så jag väntade på henne sen åkte vi hem till oss och hade Gilmore Girls marathon. Vi såg 4 avsnitt och åt älsklings goda köttfärssås med spagetti och sen choklad. Jätte mysigt!
När jag gick och la mig igårkväll så var jag helt slut.

2 kommentarer:

  1. Gillar de vänstra skorna, grymt snygga elin :)

    SvaraRadera
  2. Tack Jordi ^^
    Jag tycker också om dom som fan!

    SvaraRadera