Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

fredag 17 december 2010

Onsdag

I onsdags var min första lediga dag i mitt mini semester marathon. Jag och Jimmy spenderade hela dagen tillsammans då han också var ledig. Vi åkte till boländerna och shoppade som galningar. Det blev julklappar åt hela familjen samt födelsedagspresent till svärmor. Och svårt var det. Vad ger man dom som har allt? Vad ger man en syster som kommer hem från Thailand efter 2 år men som sedan åker tillbaka? Vad ger man en lillebror som bara behöver dyra klappar? Vad ger man svärfar? Vi lyckades knäcka alla frågetecken och jag känner mig riktigt nöjd med vad vi köpte till var och en. Jag är en sån person som aldrig vill köpa tjaffs. Förvänta er inte fåniga ljuslyktor från mig om det inte är precis det ni önskar er. Nej jag köper bra användbara saker till alla eller roliga presenter. Det är bättre att lägga ut en hundring extra och köpa nått riktigt bra än att köpa nått man skäms över att ge.
Efter onsdagens shopping hade jag bara en julklapp kvar att köpa och den köpte jag igår så nu är jag helt färdig med all klapp handel. Och om en vecka får jag se alla öppna sina klappar på julafton. Härligt!
Vi var även ut till Ica Maxi och handlade lite mat. Jag lyckas aldrig handla under tusenlappen när jag handlar på ica maxi. Nu beror det oftast på att katt och hundmaten blir 524:- varje månad och det köper jag på maxi. Men ändå...det är dyrt med mat!
Det var iallafall en super mysig heldag med älskling och vi var gode trötta efter att ha shoppat i nästan 6 timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar