Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

tisdag 21 december 2010

Nu smäller det

Då var det dags igen. Kidsen börjar leka med sina smällare ute. Ingen som helst hänsyn till skotträdda djur. Nej skit i om en hund sliter sig och blir påkörd av en bil det är ju roligt att smälla smällare.

Jag var precis ute med hundarna och tänkte ta en lite längre svängom så dom skulle få springa av sig och i början på promenaden så märker jag att Chance springer med svansen mellan benen och ser nervös ut. Jag tittar på Charlie och han betér sig ungefär likadant. Jag hörde dock inga smällare så jag fortsatte gå och brydde mig inte mer i det.
När vi hade kommit ungefär halvvägs på vår promenad så small det till ordentligt och jag ser hur båda hundarna börjar skaka, flåsa och letar efter en flyktväg. Jag hade inget koppel på nån av dom och inget koppel med mig så jag fick hoppas på att deras förtroende till mig var starkare än rädslan. Och det var det. Vi gick genom andra världskriget sida vid sida hela vägen hem utan några som helst problem. Chance ville nog helst att jag skulle bära honom hela vägen men han fick gå fint vid min sida.
Det gick alltså bra den här gången men hädanefter ska jag ha koppel på båda två när vi går ut fram tills några dagar efter nyår då smällarna tagit slut.

Det borde vara lag på när man får smälla raketer.
Mitt förslag: Raketer och smällare är ENDAST tillåtet 31 December 22:00 - 1 Januari 01:00.
Före eller efter den tiden och datumet så borde man få polisanmäla alla som smäller raketer.
Mmmm ni töntar i regeringen kan ni ta tag i det här nån jävla gång?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar