Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

torsdag 2 december 2010

Dumma unge

För några dagar sen stod jag ute i busskuren och väntade på bussen och det gjorde även 2 yngre killar. Det var ganska kallt ute så jag hade pälsat på mig 4 ton kläder. Det hade däremot inte den ena av killarna. Men jag tyckte inte ett dugg synd om honom. Han hade gympaskor, jeans, dunjacka, hoodie och keps. Han hade förmodligen inget under jeansen och han hade inte stängt jackan. Han stod och svor och hackade tänder hela tiden. Jävla idiot säger jag bara. Va fan tror du händer om du går klädd så där när det är -15 grader ute? Gympaskor?! Keps?!?!?! Stäng jackan!!!!! En del är så dumma i huvet så mig gör det inget om dom dör i lunginflammation eller nått. Skit i om du inte passar i en fläskig mössa eller om dina ben blir lite bredare när du har långkalsonger. Klä på dig! Hälsan går före utseende. Jag ser ut som ett freak när det är kallt ute men jag är iallafall varm.
Mitt tips till allt och alla som inte vill frysa är att ta på sig en mössa. Värme stiger alltid uppåt och 60% av värmen försvinner genom huvudet om man går utan mössa. Du börjar alltså frysa snabbare. Jag älskar att ha mössa på mig. Jag skiter i hur håret ser ut när man tar av den. Ha en liten kam i fickan eller nått. Ingen annan än du bryr sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar