Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

måndag 13 december 2010

Måndag

Oj oj oj va jag var nära på att försöka hitta en utväg för att slippa jobba idag när jag vaknade. Jag har jobbat stängning hela helgen och ska stänga idag med och imorgon ska jag börja jobba kl. 15:00. Jag är så tung i kroppen så det finns inte. Orkar knappt lyfta fötterna. Det kan bero på att jag är nyvaken också men det blev automatisk "jag är för sliten för att jobba" tankar i mitt huvud.
Men som den kämpen jag är (haha) så tänker jag pallra mig till jobbet iallafall.
Jimmy väckte mig för en stund sedan och sa "Jag åker nu." Whatta fuck tänkte jag men han skulle tydligen jobba. Så jag måste antingen gå hela vägen till jobbet eller cykla (livsfarligt) eller ta bussen och gå från stan. Jag tror det blir det sistnämnda för jag tänker fanimej inte cykla i mörkret. Däremot måste jag gå hem sen. Gud vilket i-lands problem det här blev.
Det har varit en super bra helg iallafall. Tack alla ni som har jobbat i helgen som har gjort dagarna roliga och fått tiden att gå. Guld värt.
Nu ska jag ställa in siktet på onsdag och min långledighet! Woop woop!

Cyaz 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar