Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

måndag 20 december 2010

Stockholms Hundmässa 2010

Söndag 19/12 2010 var det äntligen dags för Stockholms Hundmässa a.k.a Stora Stockholm. Som vi hade längtat.
Vi åkte dit med inte allt för höga förväntningar och när utställningen började så förminskades dom förväntningar man hade ännu mer. Domaren var super hård och skickade ut hur mycket hundar som helst med tvåor och även några treor. Så nästan alla gick in i ringen med "det får gå som det går" tankar i huvudet. Men vårat gäng lyckades riktigt bra.

Flame och Chance gick in först i öppen hane klassen. Både Chance och Flame fick en etta i bedömning och fick gå vidare vilket jag blev överlycklig över. Sen placerade sig Flame fyra bland öppen hanarna och Chance blev femma. Domaren kom fram till var och en efter placeringen och berättade vad hon tyckte om hundarna vilket uppskattas väldigt mycket! I Chance fall tyckte hon att han behövde lite mera längd och mer jobb på den där jäkla svansen.

Sen var det dags för Fia som fick en etta och CK och skulle tävla vidare om bästa tik.
Efter Fia gick Kira in och blev den enda öppen tiken som gick vidare. Hon fick också en etta och ett CK.
Efter ynglingarna så fick Isa en chans att visa upp sig. Glamdrottningen. Hon gick tyvärr inte vidare.
I bästa tik klassen valde domaren att ta fram en junior tik som bästa tik. Kira kom tvåa och Fia kom trea men eftersom junior tiken är för ung för att vinna CACIB så vann Charlie's syster Kira CACIB och Fia fick reserv.CACIB!!!! HERREGUD!!! Vilka priser! Vi var alla överlyckliga!

Sist var det dags för avelsklassen. Jag fick låna en jätte söt liten trefärgad tik som hette Disa och var livrädd för mig men jag lyckades ställa henne ganska bra. Det kan inte ha varit helt misslyckat eftersom vi vann avelsklassen och fick hp. Duktiga Elvis!

Det var en super bra dag och jag är jätte nöjd med Chance's etta. Duktig skrutt!
Här kommer lite bilder.


Mikaela och Fia ställer upp för domaren.


Catta och Kira.

Catta och Kira.

Chance vilar i sin bur.

Isa får sig en liten puts innan det är dags för ringen.

Isa visas upp för domaren.

Avelsklassen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar