Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

onsdag 1 december 2010

Mikrofonkåt

Kan det vara någon som har missat denna super hit?!
Jag har som inte riktigt fattat historien bakom den här låten men Petra (September) var tydligen med i ett TV program som heter Så mycket bättre där kända artister gör covers på varandras låtar. Har jag fel? Jag har totalt missat att detta program ens excisterar. Jag lyssnade på RIX Morron Zoo nån morgon när dom gjorde sin egen version av programmet som dom kallade Eventuellt lite sämre och det garvade jag åt men TV programmet hade jag aldrig hört talas om.
Dom är ju inte dåliga på att nöta den här låten på radio och jag kan tänka mig hur det blir på fjortisarnas nattklubbar under hela våren. Det blir Septembers Mikrofonkåt som håller dom varma på dansgolvet.
Jag diggar låten som fan och tycker den är super häftig!
Här kommer ett klipp från när Petra uppträder i Så mycket bättre med Petters låt Mikrofonkåt för första gången. Vilken hit!



Haha Petter är så söt. Vilken lycka. Han diggar hennes version som fan det syns!
Sen måste jag ju bara säga att Petra är jävligt underskattad i Sverige. Hon är ju super stor i USA men vi svenskar vet väl bara halvt vem hon är och hon är ju fanimej från Sverige. Nu lär det ju dock bli September hysteri i Sverige med den här låten.
Sen är hon jävligt snygg också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar