Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

onsdag 29 december 2010

Onsdag

Idag vart jag tvungen att kliva upp tidigt. Klockan 9 släpade jag mig upp ur sängen, klädde på mig och tog ut hundarna en snabbis. Sen åkte jag och hämtade svärmor Eva-Lena. Vi hade bokat en liten shopping-date.
Först åkte vi till Chilli där jag aldrig varit förut. Dom hade jätte mycket fina grejer men fattig som jag är efter all julklappshandel så var det "se men inte röra" idag. Kommer absolut åka dit nån dag och köpa massa fina saker.
Efter Chilli åkte vi till Plantagen och handlade blommor och katt-gräs. Nu har vi två livs levande blommor som för tillfället står på vardagsrumsbordet och är vackra! Har hört att man ska vattna dom då och då. Eek!
Efter Plantagen smet vi in på nya Cervera i boländerna. Där finns också mycket fint men allt är så jäkla dyrt. Jag såg massa små kristallskålar i jätte fina färger som jag tyckte skulle passa perfekt att ha snacks i men dom kostade flera hundra. För lite glas. Kära nån.
Sist var vi in på Media Markt och där shoppade jag lite. Jag köpte en Lassie-box, en dubbel DVD med två mysiga tjejfilmer och en ny skiva att dunka i bilen. Absolut Dance Winter 2011. Omg! Jag dunkade den idag och det ägde som fan. Så jäkla skönt ljud i bilen.
Aja back to the shopping with svärmor. Vi var i och för sig klara där så jag skjutsade hem henne SEN dunkade jag min nya skiva i bilen och det ägde som fan!

När jag kom hem igen så la jag mig på sängen och "råkade" somna. Klockan fyra vaknade jag igen och då hade Jimmy baby åkt till jobbet. Så jag fick roa mig själv hela kvällen.
Och det gick ju bra för ikväll var det ZUMBA!!!! på Ekeby klockan 19:00. Haha och nu ska ni få höra hur jag tog mig dit.

Jag tog bussen hemifrån klockan kvart över 5 och åkte till Luthagen för att ge Jessica sin försenade julklapp som kom idag på posten. Tur att den kom innan hon åker hem igen.
Sen knallade jag in till stan och till stora torget. Fyran skulle gå om 6 minuter och jag skulle vara där väldigt tidigt så jag gick in på Pressbyrån och köpte Cosmopolitan. (Tidningen) När jag stod i kön på Pressbyrån tittade jag ut och såg en buss som det stod Eriksberg på. Fyran går ju till Eriksberg. Jag fick betala och skyndade mig ut och hoppade på bussen. Sen åkte den och allt var frid och fröjd och jag började bläddra i min tidning.
När jag tittar upp nån minut senare för att se vart vi är så står det nått konstigt på den hära monitorn som visar vilket stopp som är nästa. "Det var ju ganska längesen jag åkte till Ekeby" tänkte jag och läste vidare i min lilla tidning. Men nästa gång jag tittar upp så känner jag inte igen namnet heller. Va fan tänker jag sitter jag på fel buss. Ja det gjorde jag. Jag hoppar av på nästa stopp och har sån jäkla tur för från hållplatsen rakt över gatan går även fyran som stannar utanför gymmet.
Jag går dit och ställer mig och kollar när nästa buss går. Jag letar efter min mobil som jag glömt hemma så jag vet inte vad klockan är. Efter typ 10 minuter kommer en tjej som också ska åka buss. Jag var på väg att fråga henne vad klockan var men sen tänkte jag att bussen kommer ju inte snabbare för de. Vill ju inte verka social. Hon tar dock upp sin telefon för att kolla klockan själv och jag lyckades sträcka mig så pass att jag såg att den var 18:23. 5 minuter kvar tills bussen kommer.
När bussen väl kommer så hoppar vi alla på och åker till Ekeby sen springer jag till gymmet och byter om. Woho!

ZUMBA!!!

Gud så härligt det var att få dansa lite igen. Det var jätte länge sen sist. Jag var dock lite trött och hungrig men jag tog i och svettades ändå. Det var Sara som höll i passet och hon hade några nya låtar med nya moves idag. En del var lite svåra. Jag som precis börjat lära mig dom gamla stegen. Haha.
Efter ett riktigt bra zumba pass så åkte jag hem igen och la mig i ett snorvarmt bad. Såg ett avsnitt av Gilmore Girls och nu sitter jag här. Funderar på om jag ska laga mat men klockan är 23:34. Konstigt dygn man har. Ville laga min pastasås. Det gör väl inget om jag börjar med den nu?

Nä jag ska nog koka ihop den nu ikväll så har jag matlåda imorgon.

Cyaz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar