Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

lördag 25 december 2010

Julafton 2010

Julafton 2010 var verkligen en dag som jag hade sett fram emot hur länge som helst. Och igår kom den äntligen till vår stuga.
Jag och hundarna tog en mysig julpromenad på morgonen sen var det dags att göra sig iordning och åka till svärmor. Vi packade ihop alla julklappar i en kasse och åkte. Hundarna fick tyvärr inte följa med i år. Min första jul utan Charlie sen jag fick honom. Det var mindre roligt.
När vi kom dit så gick vi direkt på julmats kapitlet eftersom Sanna skulle åka vidare lite senare. Eva-Lena hade kokat ihop ett riktigt gott julbord. Som alltid. Hon är fantastiskt duktig på att laga mat.
Sen så började Kalle Anka och efter det kom tomtemor på besök för att dela ut julklappar.
Jag älskar verkligen klapparna jag fick. Alla var underbart bra! Tack så jätte mycket kära familj och vänner!
Efter en jätte mysig juldag hos svärmor så åkte vi hem till mina älskade hundar. Dom fick sina julklappar sen spelade jag och Jimmy Guitar Hero som han fick av mig i julklapp. Jag sög och han ägde. Som det brukar vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar