Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

fredag 18 februari 2011

Ett scenario på jobbet

Klockan är 01:50. (Resturangen stänger om 10 minuter)

Elin står och diskar några dressingpatroner bak i förberedningen. Då hör hon att dom börjar spela en av hennes favorit låtar på radio i personalrummet. Elin springer dit och höjer volymen. Sedan går hon fram för att kolla så det inte står några gäster och väntar. Det är helt tomt i resturangen så Elin går bak och ställer sig och diska igen och nynnar lite på låten på radion. (Rihanna - Only girl in the world)
Elins kollega Dennis kommer också bak och börjar sjunga han också. Elin och Dennis sjunger högre och högre. Elin ber sedan Dennis att kolla så det inte står någon gäst där framme. Dennis kollar och konstaterar att det inte gör det. Sedan diskar dom vidare och sjunger vidare.
2 minuter senare går Dennis fram för att fortsätta städa framme i köket och Elin står kvar bakom och diskar. Och sjunger. Elin sjunger högre och högre och till sist sjunger Elin lika högt som Rihanna gör i den låten. Så kommer refrängen och Elin tar i för allt hon är värd och sjunger super duper högt. Då kommer Dennis runt hörnet och skrattar jätte mycket. Elin tror att det är för att hon sjunger så högt och dåligt och fortsätter sjunga högt och dåligt. Dennis försöker säga nånting medans han skrattar men Elin sjunger så högt att hon inte hör vad han säger. Efter att Elin har sjungt i princip hela refrängen så tystnar hon för att lyssna på Dennis som står dubbelvikt och skrattar.
"Det står en gäst där framme" säger Dennis.
"Näää, du skojjar" säger Elin och skrattar lite.
"Nej helt seriöst det står en gubbe där framme" säger Dennis och börjar skratta igen.
"Är du seriös?!" frågar Elin.
"JA!" svarar Dennis. "Men han har hörlurar på sig så han kanske inte hörde" skrattar Dennis.
Men Elin vet att inga hörlurar i världen kan hålla den typen av ljud hon precis klämt ur sig ute. Elin blir först jätte generad sen börjar hon skratta hysteriskt. Elin vågar så klart inte gå fram i köket förän gästen har ätit färdigt och gått hem.

Tro mig...jag kommer aldrig någonsin sjunga högt på jobbet ever again!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar