Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

lördag 26 februari 2011

Snyftar till hundfilmer


Just nu på kanal 5 visar dom filmen Eight Below. Jag har den på dvd och har sett den flera gånger förut men av någon anledning kan jag inte hålla tårarna inne när jag ser filmer som handlar om hundar. Jag kan se jätte hemska filmer där människor dör och har sig men det blir jag inte det minsta berörd av. Däremot om jag ser Eight Below, Lassie, Airbud, Hachiko och t.ex Den Otroliga Vandringen så sitter jag och lipar som ett litet barn. Nä inte så illa men nog fasen får jag en klump i halsen och lite våta ögon.
Ikväll har jag inte tittat så noga för jag orkar inte gråta när jag redan har ont överallt. Charlie däremot har nog sett i princip hela filmen. När hundarna pratar ska han prata och så står han ½ meter från TVn och vickar på huvudet. Mattes gull-prutt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar