Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

lördag 26 februari 2011

Sjuk


Åhhhh jag mår så jävla dåligt just nu. Jag blev sjuk på 3 sekunder igår. I torsdags kände jag lite lite i halsen men tänkte att det går nog över. Sen igår så gick jag upp och gick till jobbet och allt kändes helt okej men inte 100. Sen efter nån timme på jobbet så började jag frysa, skaka, jag kände mig jätte svag och halsen blev värre. Så då gick jag hem. Väl hemma så orkade jag inte göra nånting. Jag mest bara satt här och stirrade i väggen. När Jimmy åkte till jobbet så gick jag och la mig i sängen och då kom frossan. Jag var fullt påklädd och hade täcke + en super varm filt över mig men jag kunde inte sluta frysa. Jag hatar när det händer. Det finns inget jobbigare. Jag såg 7 avsnitt av Gilmore Girls igår för jag kunde inte somna. Jag somnade 2 gånger och sov i typ en timme sen vaknade jag igen. Det var en helvetes natt! Jimmy kom hem halv 8 på morgonen och då somnade jag som ett litet barn och sov till kl 1 idag. Jag somnar alltid fort om Jimmy är hemma eller har gått och lagt sig. Jag tror det är en trygghets grej.
Idag har jag jätte ont i bröstet och försöker låta bli att hosta för det gör så satans ont. Jag låter som en neandertalare när jag pratar och huvudet snurrar än. Charlie har varit så duktig nu när jag är sjuk. Han lämnar aldrig min sida utan ligger så nära som möjligt och varje gång jag hostar till så ställer han sig vid sängen och tittar på mig. Och han har inte gnällt en enda gång. Normalt sett brukar han säga till när han är uttråkad eller hungrig men han har varit helt tyst sen igår. Så arbetar bara en collie!
Jag skulle egentligen jobbat idag men jag är hemma och jag ska nog vara hemma imorgon också annars blir alla sjuka på jobbet. Och det vill vi inte. Hoppas bara jag är frisk till på onsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar