Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

fredag 25 februari 2011

Sanctum 3D


I onsdags var jag och Jimmy och såg filmen Sanctum 3D på Spegeln.
En helt fantastiskt vacker film som handlar om ett dykar team som blir fast i en av världens största grott system och måste hitta en ny väg ut. Dom måste leta en väg upp genom grottor och tunnlar som inte har utforskats ännu. Det blir en kamp på liv och död.
Den är fantastiskt vackert filmad och i början av filmen vill man inget annat än vara där och utforska grottan men den känslan försvinner ganska snabbt när dom visar vilka risker som finns. Då blir det riktigt läskigt. Och hjärtskärande. På vissa ställen på jorden är människor verkligen ingenting och har ingen kontroll!
Den är absolut sevärd och jag rekommenderar den starkt! Är dock inte så säker på om man borde ta med sig yngre barn på denna film då den är ganska brutal ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar