Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

måndag 14 februari 2011

Kallt

Igår när jag skulle hem från jobbet så var det ganska kallt ute. Jag hade inte tagit med mig väntar och skulle skrapa rutor på bilen och höll på dö. Men då var det bara -14 grader vilket inte alls är så farligt jämfört med hur kallt det är i mitt hemland. I vissa delar av Norrbotten är det precis i denna stund -40 grader!!! Mmmm det kan vi kalla kallt!
Det gäller bara att klä sig rätt så fryser man inte. Har man ingen mössa eller springer runt i strumpbyxor så får man fanemej skylla sig själv!

1 kommentar:

  1. Jag tycker att det är kallare här i mitten av landet vid -15 än i Norrland vid -40. Vi har ju så mycket fuktigare kyla än Norrland.

    SvaraRadera