Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

söndag 20 februari 2011

Ny kyl och frys


Idag var vi och köpte oss en ny kyl/frys. Det blev den här underbara skönheten på bilden. Den är grymt jävla snygg! En Samsung nånting jag minns inte hela namnet. Svart som natten med blåa lampor. Rawr! Jag är kär i min nya kyl!
En fd. kollega sålde den till oss så blir jag lurad vet jag vart han bor.
Vi fick dock inte hem den idag för våran kyl/frys var ett av dom finare och dyrare exemplaren som få har råd med så den måste beställas först. Kommer inom en månad. Jag älskar den.
Det här var den första "vit"varan jag nånsin köpt och det var riktigt roligt. Jag och Jimmy stod och stirrade på två kylar i över en timme sen fick vi ett skrattanfall och valde den svarta. Perfa!
När våran skönhet kommer hem ska jag vårda den ömt. Inget kladd. Den ska heta Black Beauty!

2 kommentarer:

  1. Önskar själv att få en större frys. Vore underbart att få plats med mera matlådor i frysen så att det finns till stunder då man inte orkar laga mat:)

    SvaraRadera
  2. Jag längtar tills man har så pass stort boende att man kan ha separat kyl och frys inte combo.

    SvaraRadera