Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

tisdag 15 februari 2011

MLS på hög nivå

Idag har det bränts pengar. Oj oj oj gott folk.
Jag och Emma har varit på en riktig MLS (månadens löne shopping) runda idag.
Vi började dagen på Gränby Centrum och sponsrade Apoteket, Lagerhaus, H&M och Kicks.
Sen blev det lunch på Burger King och efter det rejsade vi ut till Ica Maxi och handlade mat.
Och jag var så glad idag att jag inte skulle behöva köpa hundmat denna månad och tänkte att det då så klart borde bli billigare. Men...min scanner fick nästan en hjärtinfarkt tror jag. Jag slog nytt rekord och jag fattar inte hur det kunde bli så dyrt. Jag måste nog kolla igenom kvittot så ingen har scannat en TV eller nått när jag inte såg.
Jag får lite ångest när jag tänker på hur mycket pengar som försvunnit men samtidigt har jag inte köpt nånting onödigt. Jag har bara köpt sånt som jag verkligen behöver eller måste köpa. (mat)
Aja pengarna är ju långt ifrån slut så jag ska nog inte deppa för mycket.

Nu är jag hemma och har varit ute med lilla hunden och funderar på vad jag ska äta. Skulle vilja göra skinksås men jag är rätt så trött och lite sugen på ett varmt bad.
Svårt att bestämma sig.
Det får bli som det blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar