Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

tisdag 22 februari 2011

Tisdag


Idag startade jag och Charlie dagen med att cykla till hundhagen i Röbo. Det tog inte alls lika lång tid att cykla dit som jag trodde. Väl där var det 3 hundar i hagen som höll på leka. Vi gick in och Charlie sprang lite med dom andra. Jag är lite orolig för att han inte fått tillräckligt med social träning. Han leker som inte med andra hundar hur som helst. Han leker jätte gärna med människor och han försöker ofta få igång katterna men andra hundar tror jag han tycker är lite läskigt. Eller så vet han inte hur han ska göra. Jag har iallafall bestämt att vi ska besöka hundhagarna minst en gång i veckan hädanefter. Varje dag jag är ledig ska vi fanemej cykla dit så han får bli hund! Han är helt slut fortfarande trots att det var flera timmar sen vi var i hagen.

Jag och Mickis provade på step ikväll. Eller jag har ju provat förr men det var första gången för Mikaela. Och en annan grej var första gången för mig. Jag fick skit ont i benen. Stundtals orkade jag inte ens gå upp på brädan utan fick göra rörelserna utanför brädan. Och det ger ju ingenting. Jag hoppas det inte är något som kommer hända ofta. Har aldrig känt så förut. Eller jo en gång på fuegon så orkade jag ingenting. Kroppen dog liksom. Det har nog med mat och sov-vanor att göra tror jag. Jag åt timmen innan träningen men skippade frukost så kroppen hann nog inte ta upp den energi den behövde. Så säger vi att det gick till.

Nu sitter jag hemma och har skjutit lite folk i ett av mina kära data-spel. Alltid lika kul att komma in som tjej och äga sönder pojkarna! Fniss.
Jag ska nog inte göra nått speciellt ikväll. Vänta på att Jimpan kommer hem bara. Sova tidigt.
Ska troligtvis åka och titta på valpar imorgon. Inte för att köpa utan bara hälsa på Charlies syskon-barn. Dom är som snuttigast nu när dom precis öppnat ögonen och börjat springa omkring. Ska nog ladda kameran och ta med mig så får alla se.

Until then...Cyaz


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar