Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

onsdag 16 februari 2011

Gränby Hundrastgård

Idag var jag och Charlie för första gången på besök i Gränbys nya hund-rastgård. Den gjordes förra året och har tydligen varit väldigt populär men av nån konstig anledning har jag inte varit dit förän idag. Vi tog bilen och parkerade utanför Gränby Centrum och sen gick vi till rastgården. När vi kom dit såg jag 3 gigantiska svart/vita hundar som sprang och lekte. Det var 3 Grand Danois a.k.a världens största hundras.

Dom är stora som Shetlandsponnier men jätte snälla. Det var en vuxen tik och 2 valpar på 6 månader och trots att dom bara var valpar så var dom ändå både högre och tyngre än Charlie.
Charlie tyckte det var lite lite läskigt att leka med mega hundarna men han sprang med ibland när dom sprang. Däremot var det inte alls roligt att brottas.
Sen kom en kille med en blandis hane som var nästan ett år och den tyckte om att brottas med Grandisarna. Charlie sprang brevid och tittade på och såg till att doftmarkera hela hagen. Knäppis hund.
Det var en jätte fin hage och bra storlek fast dom hade kunnat ta med lite mera terräng. Än så länge är Sävja hagarna bäst!
Nu är vi hemma och jag ska värma mig med en kopp varm choklad och Charlie håller på rengöra tassarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar