Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

tisdag 22 december 2009

Avatar



Igår gjorde jag och Jimmy ett spontan besök på Spegeln och frågade om dom hade några biljetter till kvällens föreställning. Det hade dom så vi köpte två biljetter och knökade ner oss med lite godis och cola. För er som inte har fattat det än så såg vi Avatar. James Camerons nya storfilm. Många sa att den är en modern Pocahontas och det håller jag med om men den var väldigt många nivåer över Disneys Pocahontas!

Filmen handlar om planeten Pandora som den underbara människan vill vända upp och ner på för att få tag i nåra konstiga metaller. Na'vi heter befolkningen som bor på Pandora och dom tycker så klart att det är en dålig idé att förstöra deras planet. Sen så blir det krig och alla dör osv. Ska inte avslöja för mycket.

Det är helt sjuka effekter i filmen. Efter kanske 20 minuter glömmer man att det inte är på riktigt. Och planeten Pandora är helt sjukt fantastiskt vacker!! Jag önskar att våran tråkiga jord såg ut så.

Jag orkar inte skriva så mycket mer men filmen är väldigt sevärdig! Jag skulle lätt se den igen om nån vill ha sällskap.

3 kommentarer:

  1. Hade inte ni köpt biljetter redan?

    SvaraRadera
  2. Vi gick till biografen för att köpa en julklapp och då var det en timme kvar till sista föreställningen så vi frågade om dom hade biljetter kvar. Värsta impulsbion :D

    SvaraRadera
  3. Men biljetterna ni köpte för några veckor sedan då? Är den visningen när ni kommer hem igen? Eller har jag totalt missuppfattat något? :P

    SvaraRadera