Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

onsdag 16 december 2009

VM i Curling

Åååååh Sopa!




  • Det är Helberg som lägger första stenen och han gör en bakelse. Det får man göra om ingen annan har gjort det.
  • Det får han göra om han inte vart hemma sen klockan 6 igårkväll.
  • Han lägger en magsten och det får han göra om dom är överrens om det.
  • Det får han göra om han tar i hand efteråt.
  • En gallsten det får man bara göra om man har målsmans tillstånd.
  • Han gör hemliga tecken först och det får man göra om man vill.
  • Han distraheras av president More och det får han göra om inte Schesene blir arg.
  • Han gör en påstöt och det får han göra så länge han inte hamnar under isen.
  • Han väljer en rund sten, det får han göra om han lovar att ta med sig den hem igen.
  • Han springer och hejjar på sin sten och det får han göra så länge det inte påverkar resultatet.
  • Där skickar han iväg stenen innan det har börjat, det får han bara göra om ingen är med på det.
  • Den är tilllåten mellan 8 och 18 på vardagar.
  • Han gör sin berömda repsten och det får bara han göra för han har patent på den.
  • Han kör två stenen och det får man bara göra om man är ute på hal is.
  • Så får man faktiskt göra om man inte kan vinna på annat sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar