Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

lördag 19 december 2009

Fredag 18 December

Summering av idag då. Började dagen lite trist som ni kanske kunde läsa här nere men jag ska försöka lära mig nånting även om hon som skrev är ett jävla arsle om ni frågar mig. Nä så säger vi inte...positiva tankar.
Var hem till Eva-Lena och Jerry och firade Eva-Lenas födelsedag. Hurra Hurra och grattis till svärmor. Sholi fick följa med så det blev lite miljöträning för honom. Bra!
Sen bar det av till jobbet. Mitt pass gick skit fort. Jag kommer knappt ihåg vad jag gjorde sista timmen. Det har varit sjukt mycket poliser på resturangen ikväll. Först typ 3-4 polisbilar i driven som skulle handla mat. Sen var det helt plötsligt poliser utanför som höll på med något men det var ingen av oss som hade ringt dom. Då var det tydligen nåra tjejer som sett nån köra rattfull så det var honom dom plocka in. Hans polare kom in och skulle käka och började bråka med några andra gäster så då fick vi ringa polisen igen och ett helt nytt gäng kom och följde killarna ut. Phew...
Jag blir fan livrädd för en del unga killar. Sättet dom beter sig på nu för tiden är helt sjukt. Man tror verkligen att snart dör någon. Ofta är det ju bara tomma ord men man vet ju aldrig vilka killar som faktiskt skulle gå så långt och vilka som bara låter illa. Dom skrämmer mig som fan iallafall.
Men nu är jag hemma och känner mig trygg med min stora starka karl som skyddar mig mot allt och så klart våran tuffa vakthund så klart. Glöm inte våra bengaliska mördarkatter från Burma. Haha.
Nu blir det lite (som jennifer gillar att säga) chillax sen ska jag sova. Imorgon blir det julklappshandel :)
Äntligen!

Cyaz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar