Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

måndag 14 december 2009

Promenad

Jag och Charlie kom precis in från en 1 timme och 15 minuter lång promenad. Vi gick till Röborundan och promenerade i skogen. Super duper mysigt! Det var ett tag sen vi var där tyvärr men idag gick vi det och det var så skönt. Tyst och lugnt och massa frisk luft. Kan inte bli bättre.
Vi träffade en äldre herre som hade 2 Golden Retrivers. Den ena ville jätte gärna hälsa på Charlie så vi stannade och lät dom hälsa på varandra. Det är kul när folk frågar om dom får hälsa för Charlie blir så glad. Han behöver lite fler hundkompisar. Den ena retrivern var 2 år och det var den som ville leka med Charlie. Den andra hette Bella. Var på väg att säga att min hund heter Edward men det gjorde jag inte. Haha!
Vi mötte 4 barnvagnar, 3 joggare och en stavgångare. Hurtiga människor. Jag skulle också vilja vara en joggare på Röborundan men jag skulle bara palla typ 4 minuter sen falla ihop. Pinsamt. Måste nog ta tag i min hälsa. Det får bli ett nyårslöfte.
Nu är i iallafall hemma och jag är hungrig som en gris. Charlie har redan somnat brevid mig på soffan. Lille Pluff.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar