Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

onsdag 9 december 2009

Fröken Hyperspace

Voi voi...somnade, först på jimmy, sen på soffan igår och sov som ett litet barn fram till klockan 4 inatt då vakna jag. Jag sparka igång datorn och där var min älsklings Emma online på msn så nu sitter jag och snackar skit med henne.

Jag tog som vanligt min lilla surf-runda som alltid börjar med arbetsförmedlingens hemsida. Jag kollade igenom gårdagens inlägg och hittade inget intressant. Men det var en annons som butikssäljare till nån Kerstin Rydbergs entreprenad som av någon anledning fångade min uppmärksamhet. Jag gick in på annonsen och kollade vad det var och det var en Hello Kitty butik. Emmsan är typ THE hello kitty fan så jag skickade länken till henne men hon fattade ingenting först. Typiskt. Jag läste vidare i annonsen och såg att ansökan skulle skickas till en Susanne från Elektronikbiten och det tog nån sekund innan hjärnan kopplade. Jag känner ju henne! Dom har sina hästar i världens bästaste stall och vi träffades innan Splenda flyttade hemifrån. Så jag känner dom och dom känner min Fifi som jag ska träffa idag. Snacka om att jag ska ha det jobbet! Det var heltid vilket jag MÅSTE ha!

Idag har vi assmöte klockan 9 sen börjar jag jobba 10.30 - 14.00 sen ska jag skjutsa Jimmy till Fressan och sen åka ut och snacka bajs med min Fifi och sen (!!!) ska jag och Charlie åka ut till Sävja för en liten trimmning inför på lördag som jag helt glömt bort att vara nervös inför eftersom jag tänkt på hästar och annat.
Idag kommer iallafall bli världens bästa dag. Jag känner det på mig. Jag är taggad som fan.

Men nu ska jag göra nått vettigt innan jobbet.
Skriva på boken kanske?

Cyaz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar