Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

torsdag 24 december 2009

Luleå dag 1

Den första dagen av resan bestodd så gott som av resan upp. Jimmy vaknade klockan 9 på morgon och jag satt uppe hela natten dagen innan för jag kunde inte sova. Klockan halv 11 var vi i bilen på väg upp mot min hemstad Luleå. Det kändes jätte bra! Speciellt när jag fick ha min Jimmy med mig <3

Vi gjorde ett stopp på Statoil först för att kolla lufttrycket i däcken och köpa nått att dricka. Sen bar det av.

Första stoppet blev nånstans efter Gävle. Tog ut stackars Charlie så han fick kissa och andas lite. Han var väldigt nervös i början av resan och flåsade jätte mycket. Han har tappat sin bilvana tyvärr eftersom vi inte åker till stallet så ofta nu för tiden. Så vi tog ut Charlie en stund och gav honom vatten. Sen gick jag och Jimmy in på Frasses och åt varsin riktigt god burgare. Dom hade typ 10 olika pommeskryddor som man fick ta av. Det borde Max ha!

Med lite mat i magen åkte vi vidare och jag somnade. Sov lite av och till hela resan. Skönt men ändå jobbigt att inte sova ut ordentligt. Vi gjorde några stopp till för att ta ut Charlie som började lugna ner sig och till sist la sig och sov i bilen. Duktig hund!

När vi kom ungefär till Skelefteå så började det toksnöa. Stora flingor i miljoner och blåste gjorde det också. När E4an smalnade av så var det jätte svårt att få möte av lastbilar. Det var sån jäkla snörök att man inte såg nånting så varje gång vi mötte en lastis fick vi stanna mitt på E4an och vänta tills röken försvann. Man såg inte långt framför sig mellan lastbilarna heller så några timmar av resan gick inte snabbare än 50. Men min Jimmy var duktig på att köra trots att han är en söderlänning.

När vi kom fram till Luleå snöade det inte längre så då kunde vi gasa på sista biten hem till mina föräldrar. När vi kom fram så möttes vi av många glada ansikten i fönstret. Storebror Niklas kom ut och kramades och hjälpte oss bära in våran packning och alla julklappar. Mamma och pappa tittade bara på Charlie och bilen. Haha.
Mamma gjorde varma mackor till oss sen satt vi och pratade en liten stund innan alla gick och la sig. Klockan var 11 på kvällen när vi kom fram så alla var trötta. Det tog 12 timmar att åka. Mycket pga vädret. Vi hade varit framme mycket snabbare om det inte snöat så jävligt mycket. Men men nu är vi här. Charlie var jätte glad att få träffa Niklas hund Diva. Han är nog glad att få slippa bilen också. Gull-Pluffis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar