Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

söndag 23 januari 2011

Morran

Nu senaste tiden har jag tyckt att det är jätte roligt att filma med min underbara digital kamera.
Speciellt med djuren som motiv och handling.
Jag och Jimmy har ofta sagt att en del av våra djurs knasiga beteenden hade varit roligt att ha på film.
Så nu försöker jag fånga dom på just film.

Den knasigaste av dom alla är våran Bengal katt Morran.
Hon är verkligen jätte speciell och super rolig.
Jag har nog aldrig skrattat så mycket åt ett djur som det jag skrattar åt henne.
Här kommer två klipp med Morran in action.
Hon kan dock vara 10 gånger knasigare än i dom här klippen.

Första klippet är när Morran berättar för mig att hon vill att jag ska starta "vattenfallet"
Hon är ju trots allt en djungelkatt så det måste finnas ett vattenfall.


Andra klippet är så jäkla skönt. Stundtals.
Hon älskar kartonger. Varför vet jag ej.
Den här kartongen innehöll Jimmys ena julklapp och efter att juklappen åkte ur så blev kartongen Morrans julklapp.
Hon brukar bli helt crazy i den.
Lite av det får man se i videon.


Bengal katter rockar!
Jag vill alltid ha galna bengaler!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar