Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

tisdag 25 januari 2011

Ny bok

Jag har precis börjat skriva på en ny bok. Den första jag skrev ligger och vilar lite för den behöver lite nya idéer och mer inspiration. Den första är verkligen ett jätte stort projekt.
Jag har många storys i huvudet men nu kom jag på en som jag tror kan gå hem riktigt bra hos unga tonåringar och neråt. En story som jag vill att Disney tar om den ska göras om till film. Det hade varit så häftigt.
Jag skrev precis en prolog. Ca 500 ord. Ska börja lite på kapitel 1 ikväll innan det är sängdags igen. Måste bara ta en paus och tänka lite. Funderar på om jag ska lägga mig i badkaret och se nån inspirerande film. Nånting tecknat kanske. Måste bolla idéer med min gubbe också för han är bra på att komma på saker.
Jag tänker inte skriva om nån av mina storys på bloggen eftersom jag inte vill att dom ska bli stulna. Inte för att det är nån speciell som läser min blogg men man vet aldrig. Ska nån tjäna pengar på dom så är det jag.
Vill nära och kära veta mer så får ni prata med mig när vi ses.
Nu ska jag skriva lite mera.

Cyaz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar