Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

lördag 29 januari 2011

Secretariat


Igår satt jag vid datorn och halvsov då min kära vän Stina skrev till mig och verkade ha precis lika tråkigt som jag. Vi bestämde oss för att hitta på något roligt för det var ju trots allt fredag. Då kom jag på att det går en hästfilm på bio nu och Stina är ju hästtjej hon också. Perfa! Vi bokade biljetter till den.
Vi träffades på stan en stund innan och hann shoppa lite innan filmen. Jag höll hårt i dom stackars korvören jag har kvar. Slösade bara 10:- på ett glittrigt hårband.

Filmen är en verklighetsbaserad berättelse om en känd galopp häst som hette Secretariat som sprang på 70-talet. Det finns många filmer om kända galopp hästar som Seabiscuit och Red Rum och dom är lika mysiga allihop! Fullbloden är så jäkla maffiga! Jag rös varje gång man fick se en närbild när dom kom i full galopp förbi kameran. Herrejisses vilka fantastiska djur.
´
Nått som var skönt med gårdagens biobesök var att jag och Stina var ensamna i salongen så vi kunde sitta och småprata under hela filmen och flumma runt bäst vi ville. Really nice!
Det är en bra film om man tycker om hästar! Speciellt om man är lite inne på trav eller galopp. Är du en dressyr-fjolla behöver du nog inte se den här filmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar