Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

söndag 9 januari 2011

Tron Legacy 3D


Igår var jag jätte sugen på att gå på bio men kom på det alldeles försent så det blev inte av men idag bestämde jag att både jag och Jimmy ville gå på bio. Jag fick äran att välja film (igen) och tänkte så klart att det måste vara en film som min älskade karl också vill se utan att få panik eller somna.
Först ville jag se The Tourist med Johnny Djup och Angelina Jolie men det fanns bara bajs platser kvar till den. Så det gick ju inte. Vore ju toppen om man fick sitta brevid varandra och se filmduken.
Jag satt i en evighet och kollade på trailers och det var många njaaa. Vill ju inte gå på bio bara för att jag vill gå på bio utan man måste ju se en värdig film också.
Tillslut blev det iallafall Tron Legacy i 3D. Jag hade inte den blekaste aning om vad den handlade om men jag satt en gång brevid en kille som var i Jimmys ålder som pratade om den filmen och uppleva barndomsminnen och spel eller nått så då fick det bli den.

Filmen handlar (tror jag) om en göbbe som tillverkar typ dataspel och sånt och har ett jätte stort företag som heter Encom. Sen försvinner han helt mystiskt en dag och hans fru och väldigt unga son blir lämnade ensamma. Sen dör frun, jag minns dock inte hur, och pojken får bo hos sin farmor och farfar.
Sen spolas det fram flera år och då är pojken 27 år gammal och ganska snygg och hans fader är fortfarande spårlöst försvunnen. Massa dumma göbbar försöker ta över hans pappas företag och göra om det för att tjäna mer pengar men han sabbar deras planer.
En dag åker sonen till sin pappas gamla spelbutik för att kika lite. Han slår på strömmen och alla spelen börjar låta glatt. Han går fram till ett spel som heter Tron och försöker sätta ett mynt i den och då öppnas en hemlig dörr. Självklart måste han gå in där och kolla läget och då hittar han sin pappas gamla hemliga kontor. Han fifflar lite med datorn och en konstig stor maskin börjar brumma bakom honom och hokus pokus så hamnar han mitt i ett dataspel.
Mmmm och sen ska han ta sig ur den knipan.

Det här var Jimmys recension: Häftig men nördig.

Jag håller med till 100%. Det var häftiga effekter och snyggt gjort och självklart riktigt lysande 3D men själva storyn var väl kanske lite nerdy. Det satt iofs bara kids i salongen och jag såg nyss när jag hittade bilden att Disney har gjort den så den skulle nog vara så. Jag ångrar inte att vi såg den för nu vet jag precis hur jag ska beté mig om jag hamnar i ett dataspel.
Men om det kommer en uppföljare så kommer jag nog inte se den.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar